Middagsfrid, PT-hemma och backar

Den här veckan ska jag testa Middagsfrids Barnkasse. 4 rätter som till namnet verkligen låter barnvänliga!

Nachofisk, tacotallrik, thaikyckling och laxpasta. Först gången jag är med om 2 fiskrätter! Vilket ju jag tycker borde vara en självklarhet. Fisk (fet fisk) är vår bästa källa till D-vitamin och omega 3 och äter vi inte fisk flera gånger i veckan är det svårt att täcka behovet.

Jag skummar igenom inledningen och läser en bra text om grönsaker. Jag har varit inne på det själv att vi behöver tänka om, planera måltiden efter grönsak och inte kött/fisk/kolhydrattillbehör. Få svenskar får i sig för lite protein men grönsaker får vi i oss alldeles för lite av. Mellanpojken är den största grönsaksskeptikern just nu (bara hemma) och tipsen kommer jag att få användning för, och så klart skriva mer om här.

Förväntningarna är höga och till helgen kommer mitt utlåtande.

Jag har testat de flesta matkassarna vid det här laget så jag har att jämföra med.

Snart väntar veckans första PT- hemmakund. Jag ska hem till en mamma som börjat jobba efter föräldraledigheten och som vill ha inspiration till hemmaträningen.  Efter att vara borta en hel dag på jobbet vill hon inte sticka iväg till gymmet utan i stället spendera mer tid hemma med familjen.

I kväll blir det löpträning med TNT, det blir backar och som tur är har ju den mesta av isen försvunnit. I lördags när jag sprang i Vrinneviskogen trippade jag mest omkring.

 

Men innan dess ska vi hinna fira vår lilla Estrid, 8 månader idag!

IMGP3034

Om foraldrafitness

Jag har jobbat som personlig tränare i åtta år varav tre år i egen regi i mitt företag Föräldrafitness Sweden. Jag bor i Norrköping med man och tre barn under 6 år och håller i mammaträningskurser i både skog och studio. På min fritid löptränar jag gärna inför olika långlopp eller experimenterar fram nyttiga recept.

2 reaktioner på ”Middagsfrid, PT-hemma och backar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *