Två löppass med barn

I veckan som var (och i den här veckan) har jag varit ensam med barnen, vilket inneburit att jag inte har kunnat springa lika mycket som jag brukar. Då får man helt enkelt se allt jag hinner som positivt. De stora barnen är inte så oroliga när jag springer iväg men Estrid 2 år tycker inte alltid att det är så kul. Däremot så sover hon ju mitt på dagen och då kan hon göra det i vagnen.

Två pass som jag ofta kör när barnen är med är dessa.

Backe med styrka. Jag springer uppför en backe (minst 45 sek) och joggar ned, väl nere gör jag en styrkeövning. Sedan springer jag upp igen och när jag kommer ner kör jag återigen en styrkeövning, antingen samma eller en annan. Det här upprepar jag ca 12 ggr och då har ca 35-40 minuter gått.

Det andra passet jag kör är tabataintervaller. Jag utgår från en punkt där barnen är, springer 20 sek åt ett håll, vilar 10 sek och springer 20 sek tillbaka till barnen igen. Det här upprepar jag i sammanlagt 4 st tabataintervaller (1 intervall är 8 x 20 sek). På 10 sek vila hinner inte pulsen gå ner så och jag har gjort ett riktigt bra pass, på väldigt kort tid (30-35 minuter)

IMG_2389IMG_2388

Imorgon kör jag ett spänstpass perfekt att träna på en lekplats eller i en park, det enda som jag behöver är en stadig bänk och en torr gräsyta.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *